5 Bune Practici ca Să Lucrezi Eficient de Acasă

Trecerea de la lucratul de la un birou la lucratul de acasă nu e un lucru simplu. Așa că m-am gândit să îți ofer în acest articol 5 bune practici care țin de etichetă și comunicare, astfel încât tu să lucrezi eficient de acasă.

Înainte, obișnuiai să te trezești dimineața pentru a merge la birou, dar acum te trezești și începi să lucrezi… de acasă. Mai ales în contexul pandemiei de coronavirus.

Te întâlneai cu fiecare potențial client la un restaurant pentru a negocia un contract. Luai parte la ședințe ce erau susținute periodic în sala special amenajată pentru acest scop. Când apărea pe neașteptat o problemă, mergeai direct în biroul colegului cu care puteai să o discuți pentru a găsi o rezolvare cât mai eficientă.

Dar începând de acum, vei încheia contractele importante printr-o semnătură online. Ședințele și întâlnirile se vor desfășura fie prin intermediul Skype, fie prin intermediul Zoom. Și, poate, vei avea și mai puține hârții ce necesită plimbate dintr-un birou în altul.

Deci, putem spune că „online is the new offline.”

Ca să Lucrezi Eficient de Acasă, Trebuie să Tratezi Online-ul cu la fel de Multă Seriozitate ca Offline-ul

Poate că nu mai interacționezi fizic cu colegii de muncă. Dar asta nu înseamnă că interacțiunile tale cu ei sunt mai puțin importante.

Ai stabilit întâlniri video? Tratează-le de parcă ar fi întâlniri fizice. Cu maximă seriozitate, cu o agendă de zi care urmează să fie dezbătută, cu pregătirea necesară dinaintea întâlnirii.

Vei întârzia la întâlnire dintr-un oarecare motiv? Anunță persoanele cu care urmează să discuți. O întâlnire video nu-ți oferă nicio scuză pentru a nu mai respecta timpul și programul celorlați.

Mai simplu spus: regula respectului se aplică în continuare. Și poți începe prin a arăta respect față de propria ta persoană.

Lucrezi eficient de acasa

Fii Conștient de Comunicarea Ta în Online

Când comunici în mediul online, comunici doar cu ajutorul cuvintelor, textului, vocii, și a camerelor video în anumite cazuri.

Ceea ce înseamnă că scoți complet din ecuație comunicarea non-verbală. De aceea, este esențial să fii conștient de tonul, vocea și starea ta generală atunci când comunici în online.

Concret, atunci când faci tranziția din mediul offline în mediul online, îți va fi greu să te asiguri că toți cei prezenți la o întâlnire vor avea aceeași stare. De exemplu, în aceeași videoconferință în care tu ești stresat de un termen limită, colegul tău se poate să se fi întors de curând de la joacă cu copilul său. Așa că, starea ta este complet diferită de a lui. Doar imaginează-ți o astfel de situație.

De ce este aceasta o problemă?

Noi oamenii, suntem ca niște stații de emisie-recepție, care scanează mereu ce se află în jurul lor. Iar o mare parte din mesajul pe care îl transmitem este exact la acest nivel de non-verbal. Transmitem ceea ce simțim prin corpul și prezența noastră, și acoperim totul în cuvinte, deci așa împachetăm mesajul nostru.

Iar cuvintele au un rol destul de mic în comunicare.

Lucrezi de acasa eficient

Verifică de 3 Ori Textul Unui Email… NU doar atunci când Lucrezi de Acasă

Pot doar să-mi închipui câte email-uri vor fi trimise în perioada imediat următoare.

Așa că, înainte să trimiți un email, trebuie să…

  1. Verifici de 3 ori textul;
  2. Scrii în linia de subiect exact despre ce este emailul;
  3. Introduci de-abia la final destinatarul emailului tău.

Și ca să crești șansele ca mesajul pe care îl trimiți să fie deschis, citit, și să determine destinatarul să execute, trebuie să…

  • Ai grijă la tonalitatea pe care o folosești în email;
  • Fii concis – dar în cazul în care trebuie să scrii un email lung, să anunți acest lucru de la început;
  • Introduci un subiect  îndeajuns de atractiv.

Deci, asigură-te că mesajul tău nu se va pierde prin mulțimea de email-uri ce vor inunda inbox-ul destinatarului tău.

Dacă vrei să afli mai multe despre cum să scrii emailuri, poți citi articolul „Cum să Scrii Corect un Email Profesional”.

Cum sa scrii emailuri corect

Ca să Lucrezi Eficient de Acasă, Trebuie să Comunici Eficient!

Pentru a-și duce sarcinile la bun sfârșit, echipele vor avea nevoie de multă comunicare. Pentru a conviețui plăcut, familiile vor avea și ele nevoie de multă comunicare.

De aceea, în scop profesional, trebuie să…

  • Fii concis;
  • Treci mai repede la subiect;
  • Scoți în evidență anumite detalii.

În scop social, va trebui să…

  • Îți arăți mai mult emoțiile;
  • Să fii deschis cu ceilalți.

Comunică mult. Dar fii și eficient în comunicare.

lucrat de acasa eficient - comunica

Fii Empatic

Nu știi ce se întâmplă în spatele monitorului și ce se află în spatele vocii pe care o auzi.

Următoarea perioadă va afecta într-un mod sau altul nu numai afacerile, ci și familiile. Așa că, oamenii au nevoie de empatie.

Fii empatic. Înțelegător. Răbdător.

Fii mai bun.

Fii uman.

Fii empatic atunci cand lucrezi de acasa


Dacă ești interesat să înveți mai multe despre bune maniere etichetă, comunicare și protocol în afaceri, înscrie-te la următorul eveniment pe care îl organizez. Vei avea parte de o experientă educativă intensivă, alături de traineri exprimentați, într-un cadru de 5 stele. Găsești toate detaliile aici.

Dacă ți-a plăcut acest articol, nu ezita să îi dai un share pe Facebook sau pe LinkedIn.

În încheiere, vreau să îți spun despre episodul de podcast pe care l-am realizat cu Andrei Pop, colegul meu în proiectul Etiquette Training, în care am vorbit despre cum să întreții relațiile de business atunci când lucrezi de acasă.

Poți asculta podcastul în aplicația ta preferată de streaming, găsești lista de aplicații aici, sau poți să ne vezi pe YouTube.

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.